logo
logo
logo

Зошто Xiaomi успеа да стане производител на автомобили, а Apple не?

Vecer | 10.03.2025

Зошто Xiaomi успеа да стане производител на автомобили, а Apple не?

Сетете сe дека пред само неколку години Интернетот беше преплавен со шпекулации дека Apple подготвува сопствен автомобил.

Технолошкиот гигант е поврзан со различни производители на автомобили, вклучувајќи ги Hyundai, Kia, Porsche, BYD и Toyota.

Сепак, на почетокот на минатата година пристигна вест дека амбициозниот проект е официјално затворен, а околу 600 вработени или биле отпуштени или преместени на други позиции во компанијата.

Иако можеби никогаш нема да дознаеме колку светот навистина беше блиску до добивањето „iCar“, едно е сигурно – еден од ривалите на Apple успешно лансираше сопствено EV на пазарот.

Тој ривал е Xiaomi, кинеска технолошка компанија која продаде 135.000 единици од својот модел SU7 во Кина од март 2024 година.

Сè е во екосистемот

Иако Xiaomi е најпознат на Запад по своите паметни телефони, во Кина разви поврзан екосистем на производи за широка потрошувачка за кои Apple, Samsung и Google можат само да сонуваат.

Од паметни светилки до прочистувачи на воздух, роботски правосмукалки и блендери, компанијата нуди широк опсег на технологија, сето тоа контролирано од една апликација.

Токму поради тоа автомобилот совршено ја надополнува понудата на Xiaomi.

Денес, технолошките компании не се заинтересирани да ви продадат само еден уред – тие сакаат да ве поврзат со цел екосистем.

Без разлика дали се работи за поврзување на уреди како што се iPhone и MacBook или леснотијата на пренос на содржина од телефон Galaxy на телевизор Samsung, екосистемите се насекаде околу нас.

Дури и автомобилите се оценуваат според тоа дали поддржуваат Apple CarPlay или Android Auto

Сепак, Xiaomi оди чекор подалеку – нивниот автомобил не е само уште еден уред со инфозабавен систем.

Преку SU7, компанијата може да им понуди на корисниците подлабока интеграција со нивните поврзани уреди.

На пример, автомобилот може да користи податоци од други уреди на Xiaomi за да се прилагоди на рутината на корисникот, одредувајќи го оптималното време за полнење на батеријата.

„Xiaomi навистина почна да се инфилтрира во вашите домови“, изјави за New York Times економистот Гери Нг од Natixis Corporate & Investment Banking.

„Сè е поврзано, а тоа е нешто што другите компании не успеаја да го постигнат.

Предност на синџирот на снабдување на Кина

Друг клучен фактор што му овозможи на Xiaomi брзо да го развие својот прв автомобил е околината во која работи.

Кинеските производители на електрични возила имаа огромна државна поддршка вредна милијарди долари.

Синџирите за снабдување за индустријата за електрични возила се речиси целосно концентрирани во Кина, овозможувајќи му на Xiaomi лесен пристап до клучните компоненти.

Компанијата обезбеди батерии од BYD и CATL, двата најголеми светски производители на батерии.

Таа, исто така, презеде производствен погон од Beijing Auto Group, веднаш добивајќи го потребниот капацитет за производство на својот електричен седан.

Xiaomi успеа да оди напред со полна брзина во сите аспекти.

Сега, со плановите за лансирање на втор модел во форма на SUV и изградба на нова фабрика, јасно е дека компанијата сериозно навлегува во автомобилскиот сектор.

Конкуренцијата е голема, но Xiaomi игра за победа

Се разбира, успехот не е загарантиран. Xiaomi се соочува со силна конкуренција, како од домашните ривали, како Huawei, така и од странските производители.

Но, Xiaomi има стратегија. SU7 започнува од 30.000 долари, нудејќи дизајн како Порше и врвна технологија по прифатлива цена.

Интересно, откако Xiaomi SU7 беше лансиран, продажбата на Porsche во Кина падна за 30%.

Како што сè повеќе кинески производители на автомобили бараат успех на глобалниот пазар, прашање на време е кога Xiaomi SU7 ќе стане сериозен конкурент надвор од Кина.

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2025 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2025. Vecer.mk