logo
logo
logo

Истражувано од ADAC

СПОРЕДБАТА ОТКРИВА ТАЖНА ВИСТИНА: Електричните автомобили се поскапи за возење од бензинците и дизелите

Vecer | 11.05.2025

СПОРЕДБАТА ОТКРИВА ТАЖНА ВИСТИНА: Електричните автомобили се поскапи за возење од бензинците и дизелите

Секој ден на пазарот има сè повеќе и повеќе прифатливи електрични автомобили, а нивните цени, за разлика од цените на бензинските и дизел автомобилите, паѓаат. Но, што е со вкупните трошоци?

Германскиот автоклуб ADAC пресмета кој тип на погон е најевтин споредувајќи ги трошоците за електрични автомобили, плаг-ин хибриди и автомобили со мотори со внатрешно согорување, а вистината е доста тажна за електричните автомобили.

Во текот на април, експертите на ADAC направија голема анализа на сите трошоци за возење, со цел да пресметаат дали вреди да се премине на електричен автомобил или на plug-in хибрид.

Резултатот е доста неповолен за „зелените“ алтернативи.

Ако се земат предвид сите трошоци за автомобил, од куповната цена, преку трошоците за работа и одржување, па сè до губењето на вредноста, бензинските или дизел автомобилите генерално се во предност, во зависност од моделот.

Иако цените на новите електрични автомобили имаат тенденција да опаѓаат, електричните автомобили генерално се сè уште поскапи од возилата со мотори со внатрешно согорување, што влијае на амортизацијата, а со тоа и на вкупната цена.

Зголемените трошоци за полнење гориво на јавните бензински пумпи и моментално прилично умерените цени на бензинот и дизелот, исто така, придонесуваат за фактот дека автомобилите со внатрешно согорување се генерално поекономични.

За разлика од автомобилите со внатрешно согорување, каде што ADAC ги пресмета трошоците користејќи ги просечните цени на горивата во текот на изминатите три месеци, трошоците за електрична енергија за електричните автомобили во голема мера зависат од индивидуалните околности.

На пример, некој што полни речиси исклучиво дома, има сопствен фотоволтаичен систем и евентуално користи динамична тарифа за електрична енергија за домаќинствата, ќе има многу пониски трошоци за енергија од некој што не може да полни приватно и зависи само од јавна инфраструктура за полнење со моментално високи тарифи.

Затоа, ADAC изврши четири различни пресметки на трошоците врз основа на различни цени на електричната енергија и спореди бензински, дизел, plug-in хибридни и електрични верзии.

Трошоците за електрична енергија се базираат на 18 центи/kWh за полнење преку сопствениот фотоволтаичен систем на возилото (бидејќи не е секогаш можно да се смета на електрична енергија од фотоволтаични системи, во зависност од временските услови), 35 центи ако возилото се полни дома со „нормална“ домашна тарифа за електрична енергија и 45 центи за сценарио каде што полнењето најчесто се врши дома, но повремено и на јавно место.

Исто така, ADAC претпоставува 60 центи за kWh во случај електричниот автомобил да користи само јавна електрична енергија.

Тука треба да се напомене дека цената на електричната енергија за домаќинствата во Германија е многу повисока отколку во Македонија, во зависност од тарифите и пет пати поскапа, па затоа оваа пресметка не може да се „копира“ кога станува збор за сопственици кои наплаќаат дома.

Но, цените на полнењето на јавните бензински пумпи се многу слични во Хрватска и во Германија, па затоа пресметката за корисниците кои претежно или секогаш полнат гориво на јавните бензински пумпи е исто така релевантна за нашите околности.

Со цена на електричната енергија од 60 центи/kWh, електричните автомобили воопшто не се конкурентни по цена во споредба со автомобилите со мотори со внатрешно согорување.

Само кај 16 проценти од анкетираните модели, возењето електричен автомобил е поевтино од возењето автомобил со дизел или бензин.

Под претпоставка дека цената на електричната енергија е 45 центи, 22 проценти од електричните автомобили победуваат во споредбата на трошоците, а со 35 центи, тој број е 28 проценти.

Дури и оние кои сметаат на најниските цени на електричната енергија од 18 центи/kWh обично возат поскапо од сопствениците на автомобили со мотори со внатрешно согорување. И со таа цена на електричната енергија, електричните автомобили победуваат само во 36 проценти од случаите.

ADAC заклучува дека само кога трошоците за електрична енергија и цените за купување на електричните автомобили ќе паднат, електричните автомобили ќе можат подобро да се натпреваруваат во однос на вкупните трошоци и профитабилноста.

Деталните резултати од оваа споредба со специфични модели може да се видат на овој линк.

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2025 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2025. Vecer.mk