logo
logo
logo

Започнал како фризер, а денес е сопственик на компанија вредна речиси 10 милијарди долари

Vecer | 24.06.2025

Започнал како фризер, а денес е сопственик на компанија вредна речиси 10 милијарди долари

Кога Роберт Гринберг ја започнал својата кариера како фризер во Лос Анџелес во шеесеттите години, малкумина можеle да предвидат дека еден ден тој ќе застане зад еден од најпрепознатливите брендови за обувки во светот ‒ Скечерс (Skechers).

Денес, повеќе од три децении откако ја основа компанијата со својот син Мајкл, Гринберг постигна значаен бизнис подвиг ‒ Скечерс се продава на инвестицискиот фонд 3G Capital за 9,5 милијарди долари. Гринбергови, кои поседуваат 12 проценти од компанијата, ја напуштаат трансакцијата со 1,1 милијарда долари во готово и акции.

Како започна?

Сè започна во фризерските салони во Лос Анџелес, а сега стигнаа и до модната индустрија. Во текот на седумдесеттите години, Роберт Гринберг влезе во светот на деталниот визуелен израз, но не преку дизајн на чевли, туку преку бизнисот со перики и фризерски производи. Набрзо, тој ја пренесе својата креативност и чувство за пазарот на моден детаљ што почна да ја обликува урбаната култура на Америка ‒ патиките.

Пред Скечерс, Гринберг го основал Ла геар (LA Gear), друг бренд за обувки кој станал симбол на уличната модна сцена во 1980-тите. Сепак, Ла геар го изгуби пазарниот импулс и Роберт ја напушти компанијата во 1992 година. Потоа, во своите педесетти години, заедно со неговиот тогаш 21-годишен син Мајкл, тој ја основа Скечерс ‒ првично како дистрибутер на чизмите Dr. Martens. Но, тие брзо сфатија дека можат да создадат свој бренд.

Скечерс конструкција

Скечерс започна со „гранџ“ скејт патики за мажи, позиционирајќи се како робусна алтернатива на тогаш доминантните брендови како Најк и Рибок. Наместо да се фокусираат на перформансите и спортот, Скечерс се сврте кон таканаречената публика што го следи животниот стил ‒ обични потрошувачи, семејства, тинејџери, а подоцна и постари генерации. Со текот на годините, брендот ги прошири своите производни линии, воведувајќи колекции за деца, жени, тркачи и вработени кои стојат подолг временски период (како медицински сестри и келнери).

Нивните линии GOwalk и GO RUN беа огромен успех. Скечерс изградија репутација преку прифатлива цена, удобност и сеприсутност, сето тоа без гламурот на спортските ѕвезди, иако подоцна соработуваа со познати личности како Ким Кардашијан, Тони Ромо и Марта Стјуарт.

Од семеен бизнис до глобална империја

Денес, Скечерс вработува повеќе од 10.000 луѓе, производите се продаваат во повеќе од 180 земји, а приходите во 2023 година надминаа осум милијарди долари. Мајкл Гринберг, кој беше со својот татко во бизнисот уште од самиот почеток, остана претседател на компанијата, додека Роберт беше извршен директор сè до објавувањето на продажбата. Нивната семејна филозофија го доведе брендот до стабилност, фокус на долгорочен раст, наместо на брзи трендови.

Голема аквизиција

3G Capital, инвестицискиот фонд со седиште во Бразил, познат по поседувањето компании како Burger King, Kraft Heinz и Anheuser-Busch InBev, сега го купува Skechers во најголемата модна аквизиција во 2025 година. Трансакцијата, вредна 9,5 милијарди долари, вклучува и преземање на долгот на компанијата, што зборува за сериозноста и стратешката визија на 3G ‒ која верува дека Скечерс сè уште има простор за глобален раст, особено во Азија и Латинска Америка.

Гринбергови, со нивниот удел од 12 проценти, добиваат комбинација од готовина и акции во вредност од 1,1 милијарда долари, формално затворајќи го поглавјето во нивната транзиција од мала компанија со неколку вработени во статус на модна корпорација. Роберт Гринберг е пример за визионерски претприемач кој двапати успеа во индустријата – прво со Ла геар, а потоа со Скечерс. Она што го издвојува е неговата способност да го следи духот на времето, но и да не ги почитува модните правила, туку да гради свој пазарен простор. Неговото наследство не е само финансиско, туку е и симбол на генерација основачи кои не започнале од Силиконската долина, туку од улиците, со но

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2025 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2025. Vecer.mk