Со поврзување на Бразил и перуанското пристаниште Чангкаи, Кина го проширува својот глобален поморски Пат на свилата, со цел зајакнување на трговските текови и инвестициите во инфраструктурата на континентот.
Бразил и Кина потпишаа меморандум за разбирање за проучување на изводливоста на изградба на железница од атлантскиот брег на Бразил до тихоокеанскиот брег на Перу, објави во вторник бразилското министерство за транспорт.
Изградбата на железницата се разгледува како дел од подобрувањето на стратешката извозна рута, објави бразилското министерство на платформата X.
Координацијата на проектот и спроведувањето на студијата за изводливост и студиите за животна средина ќе ја преземат бразилското Министерство за транспорт и Кинескиот железнички институт за економски истражувања и планирање, кој работи во рамките на Групацијата на државни железници на Кина, се наведува во соопштението, објавува „Пословни дневник“.
Студијата за изводливост ќе вклучува технички, економски, логистички и други фактори за да се обезбеди долгорочна одржливост на рутата, објасни министерството.
Според проектот, железницата треба да поминува низ бразилските држави Баија, Гојаш, Мато Гросо, Рондонија и Акре, и да завршува во перуанското пристаниште Чанкај, со што ќе го поврзе Атлантскиот Океан со Тихиот Океан.
„Отворањето на пристаништето Чангкај во Перу го обнови интересот на Бразил за продлабочување на врските со Кина“, изјави Ванг Џоуминг, директор на Институтот за земји во развој при Кинескиот институт за меѓународни студии во Пекинг, за „Глобал тајмс“ во среда.
Пристаништето Чанкаја се наоѓа северно од Лима и неодамна беше главна точка на директни врски меѓу Латинска Америка и Азија.
Кинеската бродска компанија COSCO инвестираше 1,4 милијарди долари во првата фаза од изградбата, а беше отворена во ноември од перуанската претседателка Дина Болуарте и кинескиот претседател Си Џинпинг за време на самитот на Азиско-пацифичката соработка (APEC) во Лима.
Потоа Си рече дека пристаништето (докот)со 15 пристаништа со длабок влечен капацитет го означува успешниот почеток на „Поморски пат на свилата во 21 век“, нагласувајќи дека Чангкај е дел од кинеската иницијатива „Еден појас, еден пат“.
Во април, кинеското товарно пристаниште Гуангжу отвори директна линија до Чангкај, скратувајќи го времето на испорака и намалувајќи ги логистичките трошоци за увоз од Латинска Америка.
Се очекува Кина да инвестира милијарди долари повеќе за да го развие Чангкај заедно со Лима во голем бродски центар на рутата помеѓу Азија и Јужна Америка.
Со поврзување на Бразил со Чангкај, железницата би го скратила патувањето на пратките до Азија за дури десет дена, снаведува „Глобал тајмс“.
Проектот, исто така, носи поголема безбедност за инвестициите во бразилските автопати и железници, а во исто време поттикнува посилна регионална и меѓународна интеграција со земјите од Латинска Америка и Азија, истакнуваат тие.
Перу се приклучи на трансконтиненталниот железнички проект во мај, наведува уругвајската независна новинска агенција Меркопрес, а неговата цел е да се зајакне регионалната поврзаност.
Перуанскиот министер за економија и финансии, Раул Перез-Рејес, во мај ја нагласи важноста на координацијата, додавајќи дека владите на Перу и Бразил треба да се сретнат со кинеската делегација за да го поддржат проектот.
Проектот бара инвестиција од 1,3 милијарди долари, објавува MercoPress, и се смета за дел од кинеската иницијатива „Еден појас, еден пат“.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата