logo
logo
logo

Од скандалите на Филипче во здравството до ЦИВИЛИЗАЦИСКИ СКОК И ДИГИТАЛИЗАЦИЈА најавува Алиу

Vecer | 27.07.2025

Од скандалите на Филипче во здравството до ЦИВИЛИЗАЦИСКИ СКОК И ДИГИТАЛИЗАЦИЈА најавува Алиу

Како цивизациски шок може да се доживее премин од здравстевниот систем на Филипче и Заев со кражба на лекови и цитостатици од пациентите, трговија со вакцините за Ковид, горење пациенти во импровизирани контејнери за чекални, немање основни лекови за ретки болести и дијабетес... Премин кон внесување дигитализација и софтврески помагала за панциентите и нивна комуникација со лекарите.

Таква дигитализација се најавува сега, нешто во развиените држави е пракса барем една деценија. Постојат низа практики, дури постојат и алки кои можат да се носат на раката и да покажуваат приближни вредности на крвен притисок, степен на кислород, пулс, дијабетес... но, и други показатели на состојбата на телото и да се има информација на време за несакани промени, што може да биде блиска иднина и кај нас.

Но, дали лабораториски или со такви помагала, граѓанинот преку апликација ќе може да комуницира со лекарите и да се обезбеди брза интервенција кога состојбата кризна.

Пациентите наскоро ќе можат полесно и побрзо да комуницираат со своите лекари преку нова апликација што ја најави министерот за здравство Азир Алиу.

Новото софтверско решение е дел од стратегијата за дигитализација на здравствениот систем и ќе овозможи секој пациент во секое време да внесе здравствени параметри – како притисок, шеќер или други индикатори – на кои докторот ќе може веднаш да реагира.

– Ако системот детектира вредности надвор од нормалата, автоматски ќе алармира. Тоа ќе овозможи лекарот веднаш да интервенира – дали со менување на терапијата или со упатување на пациентот на понатамошен третман – изјави министерот Алиу во гостување на емисијата „Стадион“ на Канал 77.

Тој нагласи дека оваа апликација е само дел од поширокиот процес на дигитална трансформација, кој вклучува и усогласување на 12 закони со цел поголема транспарентност и ефикасност во здравството.

Овој дигитален систем на апликации е пракса во современите емдициски ситеми. Еве подетален преглед на функционалностите и придобивките:

Клучни карактеристики:

Безбедно испраќање пораки:

Овозможува пациентите да комуницираат со своите лекари преку систем за пораки што е во согласност со HIPAA, избегнувајќи телефонски тагови и подобрувајќи ја ефикасноста на комуникацијата.

Закажување прегледи:

Им овозможува на пациентите да закажуваат прегледи преку интернет, да ги гледаат достапните термини и да управуваат со своите распореди, намалувајќи ја потребата од телефонски повици.

Видео консултации:

Обезбедува платформа за виртуелни консултации, дозволувајќи им на лекарите да ги проценуваат пациентите од далечина и да нудат совети, особено корисно за контролни прегледи или за пациенти на оддалечени локации.

Пристап до здравствени информации:

Некои апликации им нудат на пациентите пристап до нивните медицински картони, лабораториски резултати и други релевантни здравствени информации, промовирајќи ја моќта и ангажираноста на пациентите.

Потсетници за лекови:

Некои апликации можат да испраќаат потсетници до пациентите за земање на нивните лекови, подобрување на придржувањето кон терапијата и целокупните здравствени исходи.

Образовни ресурси:

Може да вклучуваат пристап до образовни материјали за специфични здравствени состојби, третмани и превентивна нега.

Придобивки:

Подобрено ангажирање на пациентите:

Безбедните и практични комуникациски канали ги охрабруваат пациентите да бидат попроактивни во управувањето со своето здравје.

Подобрена координација на грижата:

Олеснува подобра комуникација помеѓу пациентите и давателите на здравствени услуги, што доведува до покоординирана и поефикасна грижа.

Намален административен товар:

Го поедноставува закажувањето на прегледи, фактурирањето и другите административни задачи, ослободувајќи го здравствениот персонал да се фокусира на грижата за пациентите.

Зголемен пристап до грижа:

Видео консултациите и онлајн закажувањето можат да го зголемат пристапот до здравствени услуги за пациенти во оддалечени области или за оние со ограничувања на мобилноста.

Заштеда на трошоци:

Со намалување на потребата од лични посети и телефонски повици, овие апликации потенцијално можат да доведат до заштеда на трошоци и за пациентите и за здравствениот систем.

Министерот Алиу објави и новина во онколошката грижа – третманот на пациенти со карцином веќе нема да биде ограничен само на Скопје. Онколошките услуги ќе бидат дисперзирани и во болниците во Штип, Тетово, Битола и ГОБ „8 Септември“.

– Во завршна фаза сме со изработка на протоколите. Почетно, лекувањето ќе се врши со асистенција преку телемедицина од Скопје, а наскоро очекуваме во овие центри да се воспостават и ЦТ симулатори. Така пациентите ќе добијат квалитетен третман поблиску до своите домови – додаде министерот.

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2025 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2025. Vecer.mk