Со доаѓањето на студеното зимско време, повеќето возачи се фокусираат на ставање зимски гуми, но многумина забораваат на една многу важна работа - притисокот во нив, кој е различен во споредба со оној во летниот период.
Имено, кога температурите паѓаат под нулата, правилно прилагодениот притисок во гумите е еден од наједноставните и најефикасните начини за зголемување на безбедноста при возење. Сепак, оваа многу важна работа ја занемаруваат многу возачи, не знаејќи дека токму притисокот влијае на стабилноста на возилото, сопирањето, држењето, па дури и потрошувачката на гориво.
Зошто притисокот во гумите е различен во зима?
Физиката е едноставна: кога температурата паѓа, се намалува и притисокот во гумите. За секои 10 степени пад на температурата, притисокот во гумите паѓа во просек за околу 0,1 до 0,2 бари.
Значи, ако возачот ги напумпал гумите на 2,2 бари во текот на есента на 20 степени, а утринската температура во јануари падне на -5 степени, вистинскиот притисок во гумите може да падне за 0,4 бари. Ова значи дека гумата ќе биде значително помека, помалку стабилна и ќе има полош контакт со земјата, што е особено опасно на снег и мраз.
Препорачан зимски притисок

За да знаете што е најдобро за вашите гуми, секогаш држете се до вредностите пропишани од производителот на возилото, а овие вредности обично се наоѓаат:
на налепницата во внатрешноста на вратата од возачот, во упатството за употреба, понекогаш на внатрешната страна од капачето на резервоарот.
Овие вредности остануваат основна референца и во зима и во лето.
Во зима, обично се додаваат 0,2 бари
Експертите обично советуваат да се зголеми притисокот за 0,2 бари над препорачаната вредност во текот на зимата, токму поради падот на притисокот поради студот и побрзото губење на воздух.
На пример, ако препорачаниот притисок е 2,2 бари - во зима оптимално е 2,3 до 2,4 бари.
Никогаш не возете со пренизок притисок
Пренискиот притисок води до:
полошо држење на влажни и снежни патишта,
подолго растојание на запирање,
зголемена потрошувачка на гориво,
побрзо абење на рабовите на шарите,
генерално помалку маневрирачки.
На ниски температури, овие последици се интензивираат уште повеќе.

Не претерувајте со зголемувањето на притисокот
Иако се препорачува мало зголемување на притисокот во зима, пренадуената гума:
има помала контактна површина со подлогата,
губи прилепување,
зголемува ризик од лизгање,
се троши побрзо во средината на шарата.
Затоа, секогаш држете се до препораките на производителот + 0,2 бари.
Проверувајте го притисокот еднаш месечно
Со оглед на тоа што гумите губат притисок побрзо во зима, стручниот совет е да проверувате најмалку еднаш месечно, идеално на секои две недели.
Најдобра точност се добива кога возилото е во мирување најмалку три часа или е возено барем неколку километри. Топлата гума дава лажно поголем притисок.
Современите дигитални мерачи се попрецизни од класичните на пумпи и овозможуваат брза контрола.
Со правилно надуени гуми, автомобилот ќе држи подобро, ќе троши помалку и ќе ја обезбеди потребната стабилност во најсложените зимски услови.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата