Новиот закон за сообраќај на автопатите во Грција има за цел да стави крај на опасната практика возачите да користат уреди за да ги избегнат камерите за брзина.
Казните за оние што го прекршуваат законот во Грција ќе бидат драконски.
Иако камерите за брзина се покажаа како една од најефикасните мерки за борба против сообраќајните прекршоци и намалување на бројот на сообраќајни несреќи, одреден број возачи наоѓаат начини да ја избегнат оваа контрола.
Тие користат уреди што се слободно достапни на пазарот и им се лесно достапни.
Возат над дозволената граница, но нема казна
Причината за ова се антирадарските уреди, или уреди што можат да детектираат камери или камери за брзина. На овој начин, возачите што возат пребрзо се предупредуваат кога се приближуваат до контролна точка, за да можат привремено да ја намалат брзината пред да се вратат на нивното вообичаено опасно возење на делови од патот без камери.
Употребата на радарски детектори се смета за опасна, не само затоа што ги охрабрува возачите да возат со прекумерна брзина кога нема камери, туку и затоа што создава лажно чувство на безбедност. Во суштина, им овозможува на прекршителите да ги заобиколат контролите на сообраќајната полиција, поткопувајќи ја главната цел на камерите: намалување на прекршоците и сообраќајните несреќи.
„Глоба 350 евра, конфискација на возилото и регистрацијата“
Секако, употребата на радарски детектори е строго регулирана со закон. Иако нивната продажба во слободна трговија се смета за легална, нивното поседување и употреба во автомобил, без потребната дозвола, е прекршување на сообраќајните прописи.
„Прекршокот за управување со моторно возило со опрема за откривање на уреди за мерење на брзина, како и управување со моторно возило со опрема за блокирање на уредите за мерење на брзина е класифициран во категоријата Е3-Б“, според Сообраќајните прописи.
Во пракса, ова значи дека секој возач што ќе се најде со антирадарски уред во своето возило се соочува со административна казна од 350 евра, додека подлежи и на одземање на регистрацијата и возачката дозвола во период од триесет дена.
Вреди да се напомене дека до последната ревизија на Законот за сообраќај на патиштата, санкциите беа многу построги: Казната достигнуваше 2.000 евра, додека возачката дозвола се одземаше на лице место 30 дена, а податоците за регистрација на возила 60 дена.
Грција има најголем број смртни случаи во ЕУ
Според статистиката, Грција останува меѓу земјите со најголем број смртни случаи во сообраќајот на милион жители во Европската Унија. Статистиката покажува дека прекумерната брзина е еден од главните фактори во овие несреќи.
Поради оваа причина, во последните години се инвестирани многу пари во инсталирање на нови камери и радари, особено на делови од патиштата што се сметаат за опасни или имаат „црна“ историја на несреќи.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата